1- Üyelik işleminden sonra aktivasyon maili tarafıma ulaşmadı siteye nasıl giriş yapacağım?

Üyelik işleminden sonra aktivasyon maili gönderilmemektedir, üye olurken oluşturduğunuz kullanıcı adı (mail adresi) ve şifre ile giriş işleminizi tamamlayabilirsiniz.

 

2- İnternetten bilet aldım servis kaydını nasıl oluşturabilirim?

Servis kullanmak istediğiniz satış ofisini arayarak servis kaydı oluşturabilirsiniz.(Hizmetlerimiz-Satış ofisi iletişim bilgileri mevcuttur.)

 

3- Passenger Card ile giriş yapıp nasıl bilet alabilirim?

Passenger Card no: 1902 **** **** ****

Şifre: (soyadınız)

Giriş yap butonunu seçiniz karşınıza çıkan pencerenin alt kısmında mavi yazı ile yazan Metro kart ile giriş yap sekmesini tıklayınız ve yukarıda yer alan Passenger Card ve şifre bilgilerinizi aralarında boşluk bırakmadan, büyük harfle yazdıktan sonra giriş yapılmaktadır. Giriş yaptığınız bilgilerinizin başlarında ve  sonlarında boşluk olmamasına özen göstermenizi rica ederiz.

ÖNEMLİ NOT:  Cep telefonunuza gelen mesajda yer alan şifre kartınızda biriken puanlarınızı kullanmak için ihtiyacınız olacak şifredir. Sisteme giriş şifreniz yukarıda yer alan soy isminizdir.

 

4- İzmir-Alibeyköy(Bayrampaşa-Samandıra) güzergâhı için bilet sorguluyorum ancak sefer görünmemektedir. Neden?

İniş durağını İstanbul olarak seçmeniz gerekmektedir.

 

5- İstanbul-İzmir güzergâhı için bilet almak istiyorum ancak sefer gözükmemektedir. Neden?

Biniş durağı olarak Bayrampaşa-Alibeyköy-Samandır güzergâhlarından birini seçip sefer sorgulatmanız gerekmektedir.

 

6- Passenger Card ile Metro üyelik hesabımın birleştirilmesini istiyorum nasıl yapabilirim?

E-posta hesabı ile Passenger Card girişleri farklıdır. Girişleri farklı olduğu gibi işleyiş de farklıdır. Yani; E-posta ile giriş yapan bir kullanıcı internet fiyatı üzerinden biletini alır herhangi bir puan vb. kazanmaz, ancak Passenger Card ile bilet alan bir kullanıcı sefer tarihi geçtikten 1 gün sonra işlem yaptığı kartına aldığı biletin fiyatı üzerinden %10 oranında puan kazanır.

 

7- İnternetten aldığım Passenger kartımı sanal olarak kullanabilir miyim? Passenger kartımı fiili karta çevirmeme gerek var mı?

İnternetten alınan kart numarası sanal karttır en kısa sürede Passenger kartınızı acentelerimizden almanız gerekmektedir.

 

8- Kendim için aldığım Passenger kartımı aile bireyleri ile beraber kullanabilir miyim?

 Passenger Card ile aile bireyleriniz için bilet alıp, puan toplayabilirsiniz. Puan kullanımı sadece kart sahibi tarafından gerçekleştirilebilir.
Önemli Not: Gün içersinde aynı Passenger Card ile yapacağınız satın alma işlemlerinde, sadece 2 adet bilet tutarının % 10'u kadar puan kazanımı gerçekleşecektir.

 

9- Passenger Card puanlarını nerden öğrenebiliyoruz

Acentelerden, 444 34 55 Metro Turizm müşteri hizmetlerinden ya da sisteme sitemizden giriş yaparak puan görüntülemesini sağlayabilirsiniz.

Bilet fiyatlarınız sitenizde İzmir-Kastamonu 65 TL, fakat bilet almaya gittiğimizde 80 TL isteniyor, bunun sebebini öğrenebilir miyim?

İzmir – Kastamonu liste fiyatı 80 TL, online satış fiyatı ( üyelik fiyatı) 65 TL’ dır dır. Normal satışlar 80 TL ‘ den gerçekleştirilirken, üyeler için Metro özel fiyatı 65 TL’  dır dır. Üyelik oluşturarak biletlerinizi Metro fiyatından alabilirsiniz.

 

10- İnternet sitenizden Yolcu isim ve soy isimlerini eksiksiz yazmama rağmen bilet alamıyorum. İsim soy isim uyarısı veriyor.

TC kimlik numarası eksiksiz ve doğru girildiğinde herhangi bir sorun yaşanmayacaktır.

 

11- Eski kartımda kalan puanların yeni kartıma aktarılmasını istiyorum nasıl yardım alabilirim?

Kart aktarım işlemi acente kullanıcıları tarafından yapılabilmektedir. Size en yakın Metro turizm acentesinden yardım alabilirsiniz.

 

12- Biletimi kredi kartı ile aldım. Ama Kredi Kartı bana ait değil. Bileti mutlaka kredi kartı sahibi mi almak zorunda?   

Size en yakın Satış Ofisimizden, Online Bilet Sistemimizin vermiş olduğu Referans numarasını belirterek biletinizi alabilirsiniz. Satış Ofisimizdeki yetkililer bilet teslimi yaparken kimlik kontrolü yapacak ve “TC kimlik numaranız biletinizin üzerine yazılacaktır. Kimlik kontrolü yapılmadan bilet teslimi yapılmamaktadır.

 

13- TC kimlik numaramı bilet satış yetkilisine vermek zorunda mıyım?

Ulaştırma Bakanlığının 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu çerçevesinde hazırlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 48-A maddesi uyarınca düzenli yolcu taşımalarında, yetki belgesi sahipleri ve acenteleri her yolcu için ayrı bilet düzenlemek zorundadırlar. Her yolcunun bilgileri ( adi - soyadı / TC kimlik numarası ) her bilet için ayrı ayrı düzenlenmelidir.

Bu nedenle TC kimlik numaranızı yetkilimize bildirmeniz son derece önemlidir.

 

14-  İnternet sitenizden rezervasyon yapıp daha sonra bilet satış ofislerinizden nakit olarak satın alabiliyor muyuz?                    

Online Satış sayfamızdan maalesef Rezervasyon yapılamamaktadır. Rezervasyon için size en yakın Satış Ofisimizi ziyaret edebilir ya da 444 34 55 numaralı telefondan Çağrı Merkezimizi arayıp rezervasyon yaptırabilirsiniz.

                  

15- İnternet üzerinden almış olduğum e-biletimi ne zamana kadar bilete çevirmeliyim?            

Online aldığınız bileti size en yakın Satış Ofisimizden otobüs hareket saatinden en az 30 dakika önce almanız gerekmektedir.

 

16- Online satış sayfanızdan istediğim seferi seçiyorum ancak koltuk seçimi yapamıyorum. Bilgi verirseniz sevinirim.

Koltuk seçimi yapamamanızın nedeni, otobüste boş yerin olmamasıdır. Başka bir sefer için seçim yapmayı deneyiniz. 

 17- CVV Kodu Nedir?   

CVV Kodu Kredi Kartınızın arka yüzünde yer alan 3 haneli Güvenlik Numarasıdır.            

 

18- Online yapmış olduğum bilet alım işlemi sonrasında e-mail adresime bilet bilgi e-maili ulaşmadı. Ne yapmam gerekiyor?

İşlem sonrasında sistemde kayıtlı bulunan e-mail adresinizin gelen/önemsiz kutusunu kontrol ediniz. E-mail ulaşmamış ise 444 34 55 numaralı çağrı merkezimizden destek alabilirsiniz.

Passenger Card başvurunuzu hangi yolcu için yapacaksınız?