1- Üyelik işleminden sonra
aktivasyon maili tarafıma ulaşmadı siteye nasıl giriş yapacağım?
Üyelik işleminden sonra aktivasyon maili gönderilmemektedir, üye olurken oluşturduğunuz kullanıcı adı (mail adresi) ve şifre ile giriş işleminizi tamamlayabilirsiniz.
2- İnternetten bilet aldım
servis kaydını nasıl oluşturabilirim?
Servis kullanmak
istediğiniz satış ofisini arayarak servis kaydı
oluşturabilirsiniz.(Hizmetlerimiz-Satış ofisi iletişim bilgileri mevcuttur.)
3- Passenger Card ile giriş
yapıp nasıl bilet alabilirim?
Passenger Card no:
1902 **** **** ****
Şifre: (soyadınız)
Giriş yap butonunu
seçiniz karşınıza çıkan pencerenin alt kısmında mavi yazı ile yazan Metro kart
ile giriş yap sekmesini tıklayınız ve yukarıda yer alan Passenger Card ve şifre
bilgilerinizi aralarında boşluk bırakmadan, büyük harfle yazdıktan sonra giriş
yapılmaktadır. Giriş yaptığınız bilgilerinizin başlarında ve sonlarında
boşluk olmamasına özen göstermenizi rica ederiz.
ÖNEMLİ NOT:
Cep telefonunuza gelen mesajda yer alan şifre kartınızda biriken puanlarınızı
kullanmak için ihtiyacınız olacak şifredir. Sisteme giriş şifreniz yukarıda yer
alan soy isminizdir.
4-
İzmir-Alibeyköy(Bayrampaşa-Samandıra) güzergâhı için bilet sorguluyorum ancak
sefer görünmemektedir. Neden?
İniş durağını
İstanbul olarak seçmeniz gerekmektedir.
5- İstanbul-İzmir güzergâhı
için bilet almak istiyorum ancak sefer gözükmemektedir. Neden?
Biniş durağı olarak
Bayrampaşa-Alibeyköy-Samandır güzergâhlarından birini seçip sefer sorgulatmanız
gerekmektedir.
6- Passenger Card ile Metro
üyelik hesabımın birleştirilmesini istiyorum nasıl yapabilirim?
E-posta hesabı ile
Passenger Card girişleri farklıdır. Girişleri farklı olduğu gibi işleyiş de
farklıdır. Yani; E-posta ile giriş yapan bir kullanıcı internet fiyatı üzerinden
biletini alır herhangi bir puan vb. kazanmaz, ancak Passenger Card ile bilet
alan bir kullanıcı sefer tarihi geçtikten 1 gün sonra işlem yaptığı kartına
aldığı biletin fiyatı üzerinden %10 oranında puan kazanır.
7- İnternetten aldığım
Passenger kartımı sanal olarak kullanabilir miyim? Passenger kartımı fiili karta
çevirmeme gerek var mı?
İnternetten alınan
kart numarası sanal karttır en kısa sürede Passenger kartınızı acentelerimizden
almanız gerekmektedir.
8- Kendim için aldığım
Passenger kartımı aile bireyleri ile beraber kullanabilir miyim?
Passenger Card ile aile bireyleriniz için
bilet alıp, puan toplayabilirsiniz. Puan kullanımı sadece kart sahibi tarafından
gerçekleştirilebilir.
Önemli Not: Gün içersinde aynı Passenger Card ile yapacağınız satın alma işlemlerinde, sadece 2 adet bilet tutarının % 10'u kadar puan kazanımı gerçekleşecektir.
9- Passenger Card puanlarını
nerden öğrenebiliyoruz
Acentelerden, 444 34
55 Metro Turizm müşteri hizmetlerinden ya da sisteme sitemizden giriş yaparak
puan görüntülemesini sağlayabilirsiniz.
Bilet fiyatlarınız
sitenizde İzmir-Kastamonu 65 TL, fakat bilet almaya gittiğimizde 80 TL
isteniyor, bunun sebebini öğrenebilir miyim?
İzmir – Kastamonu
liste fiyatı 80 TL, online satış fiyatı ( üyelik fiyatı) 65 TL’ dır dır. Normal
satışlar 80 TL ‘ den gerçekleştirilirken, üyeler için Metro özel fiyatı 65 TL’ dır dır. Üyelik oluşturarak
biletlerinizi Metro fiyatından alabilirsiniz.
10- İnternet sitenizden
Yolcu isim ve soy isimlerini eksiksiz yazmama rağmen bilet alamıyorum. İsim soy
isim uyarısı veriyor.
TC kimlik numarası
eksiksiz ve doğru girildiğinde herhangi bir sorun yaşanmayacaktır.
11- Eski kartımda kalan
puanların yeni kartıma aktarılmasını istiyorum nasıl yardım alabilirim?
Kart aktarım işlemi
acente kullanıcıları tarafından yapılabilmektedir. Size en yakın Metro turizm
acentesinden yardım alabilirsiniz.
12- Biletimi kredi kartı ile
aldım. Ama Kredi Kartı bana ait değil. Bileti mutlaka kredi kartı sahibi mi
almak zorunda?
Size en yakın Satış
Ofisimizden, Online Bilet Sistemimizin vermiş olduğu Referans numarasını
belirterek biletinizi alabilirsiniz. Satış Ofisimizdeki yetkililer bilet teslimi
yaparken kimlik kontrolü yapacak ve “TC kimlik numaranız biletinizin üzerine
yazılacaktır. Kimlik kontrolü yapılmadan bilet teslimi yapılmamaktadır.
13- TC kimlik numaramı bilet
satış yetkilisine vermek zorunda mıyım?
Ulaştırma
Bakanlığının 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanunu çerçevesinde hazırlanan Karayolu
Taşıma Yönetmeliğinin 48-A maddesi uyarınca düzenli yolcu taşımalarında, yetki
belgesi sahipleri ve acenteleri her yolcu için ayrı bilet düzenlemek
zorundadırlar. Her yolcunun bilgileri ( adi - soyadı / TC kimlik numarası ) her
bilet için ayrı ayrı düzenlenmelidir.
Bu nedenle TC kimlik
numaranızı yetkilimize bildirmeniz son derece önemlidir.
14- İnternet sitenizden rezervasyon yapıp
daha sonra bilet satış ofislerinizden nakit olarak satın alabiliyor muyuz?
Online Satış
sayfamızdan maalesef Rezervasyon yapılamamaktadır. Rezervasyon için size en
yakın Satış Ofisimizi ziyaret edebilir ya da 444 34 55 numaralı telefondan Çağrı
Merkezimizi arayıp rezervasyon yaptırabilirsiniz.
15- İnternet üzerinden almış
olduğum e-biletimi ne zamana kadar bilete çevirmeliyim?
Online aldığınız
bileti size en yakın Satış Ofisimizden otobüs hareket saatinden en az 30 dakika
önce almanız gerekmektedir.
16- Online satış sayfanızdan
istediğim seferi seçiyorum ancak koltuk seçimi yapamıyorum. Bilgi verirseniz
sevinirim.
Koltuk seçimi
yapamamanızın nedeni, otobüste boş yerin olmamasıdır. Başka bir sefer için seçim
yapmayı deneyiniz.
17- CVV Kodu Nedir?
CVV Kodu Kredi
Kartınızın arka yüzünde yer alan 3 haneli Güvenlik Numarasıdır.
18- Online yapmış olduğum
bilet alım işlemi sonrasında e-mail adresime bilet bilgi e-maili ulaşmadı. Ne
yapmam gerekiyor?
İşlem sonrasında
sistemde kayıtlı bulunan e-mail adresinizin gelen/önemsiz kutusunu kontrol
ediniz. E-mail ulaşmamış ise 444 34 55 numaralı çağrı merkezimizden destek
alabilirsiniz.